Zduńska Wola w czołówce edukacyjnych innowacji dzięki programowi „Odkrywcy”

Miejska Biblioteka Publiczna im. Jerzego Szaniawskiego w Zduńskiej Woli zyskała wyróżnienie w ramach ogólnopolskiego programu „Odkrywcy”, który organizowany jest przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Dzięki temu wsparciu, biblioteka będzie mogła zrealizować projekt edukacyjny o nazwie „Eksperymentuj, koduj, odkrywaj”.
Wsparcie dla innowacyjnych projektów
Biblioteka w Zduńskiej Woli została doceniona za swoje nowatorskie podejście do edukacji. Projekt „Eksperymentuj, koduj, odkrywaj” zyskał najwyższą ocenę spośród wszystkich zgłoszeń w bieżącej edycji programu. Otrzymane dofinansowanie umożliwi realizację szeregu zajęć edukacyjnych.
Nowoczesne metody nauczania
W ramach projektu planowane są zajęcia z zakresu STEM, które obejmują nauki ścisłe, technologię, inżynierię i matematykę. Głównym celem tych warsztatów jest rozwijanie umiejętności przydatnych w przyszłości, takich jak analityczne myślenie oraz kompetencje cyfrowe, społeczne i ekologiczne. Uczniowie będą mieli okazję praktycznie wykorzystać nowoczesne technologie, takie jak VR, AR, AI czy robotyka.
Inicjatywa dla młodych odkrywców
Zajęcia, które będą organizowane przez bibliotekę, są skierowane do dzieci i młodzieży. Przygotowano je tak, aby były dostosowane do wieku uczestników oraz ich możliwości. Co więcej, wszystkie warsztaty będą dostępne bezpłatnie, co zapewnia szeroki dostęp do nowoczesnej edukacji.
Program „Odkrywcy” – szansa dla instytucji kultury
Program „Odkrywcy” to inicjatywa rządowa mająca na celu wsparcie innowacyjnych projektów edukacyjnych realizowanych przez biblioteki, domy kultury oraz organizacje społeczne. Dzięki temu programowi instytucje kultury mogą odegrać kluczową rolę w procesie nieformalnej edukacji dzieci i młodzieży.
Kwota dofinansowania
Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało bibliotekarze w Zduńskiej Woli dofinansowanie w wysokości 131 350 zł. Te środki finansowe pozwolą na pełną realizację ambitnego projektu edukacyjnego, który może stać się inspiracją dla innych placówek.