Zapraszamy mieszkańców Sieradza do składania wniosków o dotacje na usuwanie azbestu
Gmina Sieradz rozpoczęła proces rekrutacji dla swoich mieszkańców, którzy mają zamiar złożyć wnioski o dofinansowanie działań związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest. Warto jednak pamiętać, że sama próba aplikowania nie zapewnia automatycznego przyznania funduszy ze strony Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi (WFOŚiGW).
Zebrane zgłoszenia będą wykorzystane do przygotowania oficjalnego wniosku do WFOŚiGW o wsparcie finansowe pokrywające aż 90% kosztów związanych z demontażem, gromadzeniem i transportem produktów zawierających azbest, a następnie ich bezpiecznym unieszkodliwianiem. Materiały te pochodzą głównie z wymiany pokryć dachowych lub elementów elewacyjnych. Pozostałe 10% kosztów zostanie sfinansowane z budżetu Gminy Sieradz.
Realizacja tego projektu będzie prowadzona przez Gminę Sieradz i zaplanowana jest na lata 2024/2025. Wykonawca zadania zostanie wybrany w trybie przewidzianym przez ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. o Prawie zamówień publicznych, i będzie działał na zlecenie Gminy Sieradz.
Formularze wniosków są dostępne na stronie internetowej Urzędu Gminy Sieradz oraz w Biurze Obsługi Interesantów. Wypełnione wnioski powinny zostać przekazane do sekretariatu Urzędu Gminy Sieradz za pośrednictwem specjalnej urny najpóźniej do 29.02.2024 r. Realizacja inwestycji jest uzależniona od pozytywnej oceny wniosku przez WFOŚiGW w Łodzi, a proponowany termin realizacji to ostatni kwartał 2024 roku do połowy 2025 roku.