Nowa era transportu: uruchomienie intermodalnego połączenia ze Zduńskiej Woli do Rotterdamu i Wielkiej Brytanii
Bez ceremonii, PKP Cargo wprowadziło do swojej oferty połączenie intermodalne ze swojego terminala w Karsznicach, dzielnicy Zduńskiej Woli, aż do portu w Rotterdamie w Holandii oraz dalej do Wielkiej Brytanii. To nie jest jednak początek tej trasy – już od kwietnia przewoźnik przeprowadzał testy, by teraz móc zapewnić regularne kursy. Na trasę między Karsznicami a Rotterdamem pociągi wyposażone w naczepy samochodowe będą wysyłane dwa razy w tygodniu.
Naczepy te to zasługa firmy Agromex, która ma swoją siedzibę niedaleko Zduńskiej Woli i dostarcza ładunki dla tego intermodalnego połączenia. Po dotarciu do portu w Rotterdamie, naczepy Agromex’u i holenderskiej firmy DFDS Seaways są załadowywane na prom przewoźnika. Następnie ruszają one w dalszą podróż do Wielkiej Brytanii, gdzie są rozładowywane i rozwieziony do odbiorców.
Większość przewożonych ładunków na tej trasie stanowią produkty rolno-spożywcze. Połączenia do Rotterdamu i Wielkiej Brytanii są realizowane za pomocą wagonów dwukieszeniowych, specjalnie przeznaczonych do przewozu naczep samochodowych. Realizując ten nowoczesny model przewozu, PKP Cargo i Agromex odzwierciedlają rosnący trend przenoszenia ciężarówek z drogi na tory.
Multimodalny terminal Zduńska Wola – Karsznice został oficjalnie otwarty w listopadzie 2023 roku. Pomimo wieloletnich opóźnień w porównaniu do pierwotnych zapowiedzi, inwestycja ta kosztowała 128 mln zł. Dobrą wiadomością dla PKP Cargo Terminale było otrzymanie dofinansowania z funduszy unijnych na ten projekt, które wynosiło ponad 51 mln zł.